teisipäev, 1. mai 2012

Oo mis ilus kevadpüha!

Kuna Kiskjasiili pildid Kadrioru pargist panid mu mõtted liikuma ja siis tuli ilma poolt ka veel kingitus, siis otsustasime, et käime täna ära ka seal Kadrioru pargi jaapani aias. Täna oli ikka väga fantastiline ilm, pilvitu ja sinine taevas, õhk piisavalt soe, aga mitte liiga palav ning tuul oli ka mõõdukas. Väga hea ilm ringi "kungata" ja ka mõned pildid teha. Seda enam, et eelmine aasta jäid meil pildid tegemata. kuigi ma mäletan, et mingid pildid tegime, aga nüüd ei leia neid enam. Tegelikult oli meil plaanis minna kusagil mai teises pooles, aga no käime siis mitu korda.
Mul tekkis seal küsimusi rodode kohta. Ma tegelikult tahtsin ka näha kuidas neil need talvitunud on. Ma mäletasin, et neil on osa rodosid ikka täitsa "lageda" peal ja minu huvi oligi, et kuidas need varakevadese päikese üleelasid. Ei tea kas nad ka osasid rodosid varjutasid, sest osa rodosid nägi täitsa head välja, Samas olid osad saanud päris kõvasti kahjustada. Need mis saarte peal olid, olid saanud ka kahjustada. Ju ei pääsenud nad nendele ligi. Kohati aga oli näha tühje auke, kus siis vist olid rodod ära "koristatud". Samas kõrval olid ilusad taimed ja hakka või kahtlustama, et need on sinna se aasta asemele istutatud. Aga äkiste nii ongi? Ei tea, kas kellegi käest seal selle kohta ka küsida saaks?
Ja need suured kiwad, no kuidas tahaks mõnda endale Pärnale. Meil tegelikult ongi seal paar suurt, aga nende liigutamisega keeraksime palju pinnast "pahupidi" ja ka osa puid peaks maha võtma ja seega peab sellest mõttest loobuma. Aga eks siis saab mõned väiksemad sinna "sokutada" ja saab ju kände ka kasutada. Neid meil seal jagub. Eks vaikselt saab seal mõtteid mõlgutada ja asja ka setitada. Minu kogemused (kuigi neid eriti palju pole) ütlevad, et liialt kiirustada ei tohi. Peab vaikselt natukese kaupa tegutsema ja siis vahel mõtteid ja ideid laskma seedida.
Aga siis pilte ka.

See on üks saartest seal. See on vist kõige pisem, aga ilus roheline ja kolm männipoissi ka sellel




Siin üks suurem saar, millel on ka rodod. Seal olid päris paljud rodod pruunid
Siin ühed rodod mis on täitsa lagedal. No kuda need seal küll selle kevadpäikese üle on elanud. Ei tea kas neid varjutati või siis äkki on hoopis uued. Ühes kohas olid lihtsalt tühjad augud
Tee vookleb puude ja põõsaste vahelt
Ka tiik vookleb vaikselt ja siis on mõni "mätas" ka sisse sattunud
Kiwad siin ja kiwad seal, kiwad iga nurga peal
Sealt vasakult tagant me siis kulgesime. No on hunnitu vaade
Väga ilusti on teed "voolama" pandud. Kuigi mu töö sisaldab palju sirget, siis aedades ma eriti ei salli sirgeid jooni ja just see looklemine ja lainetamine on mul meeltmööda
Kaks ilusat leinavormi
See on see väike oja, mis mööda künka külge alla voolab. See on siin olnud väga ammustest aegadest. Mäletan, et kui me varem siin jalutamas käisime, siis ka nautisime seda oja. Siis veel jaapani aeda polnud
Veel üks pilt jaapani aiast
Sihuke jurakas oks kastani puul. Kui see nüüd veel õitsele ka puhkeb, siis on siin ilus vaade
Sihuke "punt" lehiseid. Üks neist on huvitavavate püstiste okstega
Kohati olid puude alused täis metsülaseid
Siin siis sellest ojast pilt ülevalt poolt
Sellega siis pildid otsa saivad. Aga kindlasti me külastame seda jaapani aeda veel mai lõpu poole ja ka juuni kuu esimeses pooles. Siis on siin pilt kindlasti veel ilusam. Kuigi kui me vaatasime õiepungi, siis neid olid osadel taimedel ikka väha või olid need väga väikesed. Aga midagi kindlasti juba näeb ja ka heitlehelised ju õitsevad.

6 kommentaari:

  1. oo, ilusad pildid!
    meeldiv Sinu plogiga tutvuda, hea muhe jutustamisviis.

    VastaKustuta
  2. Vat see kivioja on me aias puudu ja mul pole ka õnnetuseks kohta, kuhu teda tekitada. Sarnaseid pilte vaatan alati suure igatsusega:)

    VastaKustuta
  3. Tõesti, need vaated on seal lummavad. See kivioja on ka selline, mis on alati silma jäänud kui ma seal pargis käinud olen. Meil seal Pärnal isegi mingi oja kannaaks teha, aga mul nüüd seoses nende sookailudega uus mure. Mõtlesin, et teeme seal kaks veekogu, alguses väiksema sinna majakohast allapoole jäävasse lodu kohta ja teise kunagi hiljem sinna pajude asemele. See teine oleks siis suurem veekogu ja aitaks ka metsa kuivendada. Aga ma kardan, et siis ka sookailud kaovad. Ja ma ei taha teha midagi sellist mida hiljem kahetsen. Seega pean neid lombi kohti veel kaaluma, ma ju kaalud ka ja mulle see omane.
    Minu mäletamist mööda oli selle kivioja juures kunagi ka infotahvel. See kivioja on vist pargi rajamisest saati seal või vähemasti väga kaua olnud. Vot ei mäleta enam kust ma sselle kohta lugesin.
    Pilte ma teen kindlasti veel ja neid on hea teistega jagada. Jagamise rõõm see kõige suurem rõõm. Alati on hiljem hea vaadata kuidas kunagi park loomise ajal välja nägi. Küll see fotikas on hea aparatuura.

    VastaKustuta
  4. Kadrioru park on tõesti ilus.Rododendronite õitsemise ajal tahan ka seal ära käia.Vaatan piltidelt,et seal igihaljad rodod ilusad rohelised.Kas on siis täiesti varjus või lihtsalt head vastupidavad sordid.
    Vaatasin eelmisest postitusest ,et terve rõdu rodode istikuid täis,mis sordid seal veel olid ja kust te ostsite? See Elite ka minu soovitud sortide nimekirjas.Suured lootused Sigulda lillelaada taimedele.

    VastaKustuta
  5. Tere Iirisesõber. Mul jah rõdu osaliselt mingiks ajaks "metsistunud". Ma tegin ka siis ühe uue postituse ka. Seal pole kõll kõike kirjas, aga eks siis saab asjast sotti kui ma neid istutama "kukun".
    See Elite on meil ostetud Atanas grupist. Eelmine aasta avastasime selle ja ostsime sealt paar taime. Need olis täitsa ok ja see aasta ostsime sealt juba rohkem. Neil on palju odavam hinnad ka. Googelda atanast grupi ja sealt leiad ka rodode nimekirja. Elite on seal veel olemas. Ma ei tea kus kaugel sa elad, aga kui väga kaugel Tallinnast, siis võib ju nii ka teha, et ma ostan ära ja siis saame kusagil kokku kui ma liigun lõunasse. Selle hind oli 7 euri kopikatega nii, et väga soodne. Kuigi jah, taimed on ka väiksemad. Mul nii kui nii siin lähi ajal plaanis neile veel külla minna. Paar ostu jäi veel tegemata kuna passe polnud veel kätte saadud. Aga osadel olid passid käes. Nüüd peaks kõigil passid olemas olema.
    Ja juhuks kui peaks nii juhtuma, et ei ole seda ka seal Siguldas ning ka Atanases on otsas, siis mul on kaks taime ja saan ühe ära anda.
    Kas see Goldbukett oli ka äkiste seal nimekirjas sul? See oli ka Atanases olemas.
    Seal Kadrioru jaapani aias olid need rodod tõesti rohelised ja ilusad. Aga kui ma nende lehti vaatasin, siis need olid sarnased Junifeuerile, mis ei oska ennast kaitsta nii nagu osa rodosid oskab ja minu arust oleks need seal ilma katteta ära "kõrbenud" nagu mul juhtus. Ma ikka kahtlustan, et vähemalt osa neist olid kaetud. Saare peal oli päris palju pruune näha. Ma arvan, et sinna ei pääsenud nad ligi ja katta ei saanud. Ka oli paari koha peal päris palju tühje auki, kus siis vist ka hukkunud taimed olid olnud. Ma kahtlustan, et see aasta neil veel nii õite rohke ei tule. Aga mida aeg edasi, seda ilusamaks peaks minema.
    Ma imestasin, et nad polnud jaku rodosid sinna istutanud. Need peaksid olema palju kindlamad sordid päikese kätte. Ja õitsema pidid ka palju paremini. Ka külmale peaks jaku rodod paremini vastu pidama, mis siis et meri on lähedal. On ka seal neid külmi öid ja päevi.

    VastaKustuta
  6. Kadrioru jaapaniaia rodod olid talveks varjukangaga kaetud küll. Vaid paaril päikselisel nõlval oli kokkuvõttes tõsisemaid kahjustusi. Valdav osa talvitus väga hästi ja õistses imeliselt. Võibolla nägid seda kõike ise ja jagad ka siin postitustes edaspidi- lihtsalt mina pole selleni veel jõudnud. Loen seda lugu siin mitmendat õhtut nagu muinasjuttu "Väike maja preerias". Tõesti, minu jaoks on sarnasusi. Olen teatavas lummuses ja elan kaasa "liivakastile", rododele, magnooliale ja kogu sellele toimekale seltskonnale seal Pärnal!
    Jõudu-jaksu!

    VastaKustuta