laupäev, 8. september 2012

Üks tore suvelõpu päev

Niisiis, täna oli siis see päev, kus me saime Mati ja Mari Laane aeda minna külastama seoses Avatud aedade projektiga. Kuna ilmateade ähvardas koleda ilmaga, siis ,a veel eila mõtlesin, et ei tea kuda me küll need mitu tundi oleme kui koguaeg vihma sajab. Aga õnneks siis meile halastati ja ei tulnud mitte piiskagi. Paistis siis hoopis päike ja temperatuur oli ka selline mõnus ning jahe, minusugusele paras.
Hommikul läks varakult juba uni ära ja nägin ka isegi päikesetõusu, siis eriti pilvi polnud.
Lisaks siis sai enne Selverist läbi käidud ja ennnäe, puugubuss ka seal. Astusin siis sisse ja lasin ka lõpuks endale selle esimese sutsaka ära teha. Kuna ma siin puhkuse ajal ühe "näljase" enda küljest kätte sain, siis olen mõelnud, et teen selle kuuri siis ära. Nii kui nii teste mulle ei taheta teha, et kas sain juba midagi küöge ja vot maksan siis enne selle vaktsiini eest. Ma olen ikka tegelikult päris tige kohe. Nelja-viie aasta jooksul käid korra arsti juures ja mis see test ikka maksab, mingi 20-30 euri. Aga vastus on et kui tunnuseid eriti pole siis ei tehta, raha vähe. Nojah hoidke siis endale see 20-30 euri, saan ka niisama hakkama. Aga häbi peaks olema küll teatud inimestel.
Aga see selleks. Tänane päev oli väga huvitav kuulata Mati Laane juttu ja siis ka nende aeda vaadata. Mina pühendasin rohkem oma silmi puudele ja põõsastele. Aga kahjuks oli palkude seal olevate puude juures Mati Laaane märkus, et see on haruldus ja et ega kuskilt eriti seda ei saagi. Sellegipoolest oli huvitav kuulata puude juurde käivaid pajatusi.
Kokku läks meil seal oma kolm tundi ära. Ei saanud arugi kuda see nii kiiresti käis. Aga hiljem siis sai ka natuke niisama juttu aetud ja ma siis kiikasin ka rodode juurde. Neil on rodod väga varjus ja olevat ka probleem õitsemisega. Natuke päikest on ikka vaja, et rodod õitseks. Sain sellele ka täna siis veelkord kinnitust. Aga järgmine aasta peaks siis minema neid ka sinna vaatama.
Lisaks siis sain täna kaasa ka ühe remmelga. Kui ma läksin ühe remmelga kohta uurima, siis ütles Mati Laane, et see on Babüloni remmelgas ja tal seal üks taim olemas ning võtku ma see endale.  No ja sai siis kaasa võetud see taimeke nimega Ural. Mulle meeldisid selle "lainetavad" oksad. Ma nii kui nii sinna alla lodu kohta plaanin veel pajusid istutada. Seal on niiskem pinnas.
Korraks tuli juttu ka sellest väiksest kortermajast seal tagapool ja Mati Laane vastus oli, et tegelikult tänu neile said nad sinna korraliku elektriühenduse. Nii et pole halba ilma heata või oli see hoopis teistpidi.
Pilte ma ei teinud, sest ma unustasin oma seebika maha ja lisaks siis poleks mule eriti aega ka olnud seal klõpsata.
Lisaks siis soovitati kui võimalik ära käija Räpinas Palusalu aias. Nagu ma aru saan siis käis jutt Reet Palusalu aiast. Ma loodan, et äkiste siis kunagi kooligaseoses see ka õnnestub.
Lõpuks võib siis öelda, et oli jälle tore päev kus sai kuulatud toredate ja tarkade inimeste juttu ja sai ka niisama suheldud ja terakesi kogutud.

5 kommentaari:

  1. Laante aed on tõeline vaatamisväärsus, hea, et näha saite

    VastaKustuta
  2. Nojah, mina ei olnud miskipärast avatud aedade üritusest midagi kuulnud. Tegelikult olen ma Kloostrimetsa puukoolis päris palju käinud, peremehega juttugi ajanud ja üht-teist ostnud sealt. Ma vaid ei osanud seda Mati Laane nimega seostada. Nüüd siis vaatasin ka Pirita Seltsi fotosid sellest päevast. Hämmastav, kuidas ühest ja samast aiast võib nii erinevaid fotoseeriaid teha. Kaks järgmist ja ühtlasi viimast avatud aedade üritust on Aino Aaspõllu aias. Hea sedagi teada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kloostrimetsa puukool ei ole Mati Laanega eriti seotud. Nii palju on, et seal toimetab tema kunagine tubli õpilane (Mati Laane sõnad) ja et kunagi tegid nad ka koostööd. Aga Kloostrimetsa puukool on ikkagi väga hea puukool. Käin ka aeg ajalt seal.
      Need päevad on valitud erinevatel aegadel, et saaks näha kuidas aiad erinevatel aaastaaegadel välja näevad. Eks pildid juba sellepärast ka on erinevad. A.Aaspõllu eelmisel külastuspäeval ma käisin, aga järgmisele ma kahjuks ei jõua, sest me lähme siis Pärnale. Aga seal tasub kindlasti käija.
      Mis mind tegelikult veel huvitas oli see, et Mati Laane tegeleb nüüd hobikorras mõisaparkidega. Ta kutsus kaasa lööma, mis tekitas minus eriti suure kiusatuse. Mind on erinevad pargid ja nende ajalugu huvitanud, aga minu probleem on see, et ma sõltun ju väga palju tööst ning vabaajaga on kitsas käes. Nüüd on siis veel lisaks ju vaja ka koolitükkidega tegelema hakata. Aga ma ikkagi uurin asja ja mõtlen natuke. See on vägagi huvitav pakkumine.

      Kustuta
  3. Palusalu aeda tasub tõesti vaatama minna. Mõned pildid on ka FB-s, aiahoolikute grupis nähtavad, aga pildid annavad vaid aimu. Meie kursusel õnnestus ära käia ja ma loodan, et ehk saame kevadel veel korra minna. Vaasa aed on iga puuhullu unistus :) Kui aga hakkad I aasta praktikakohti valima, vali mõni puukool, aianduse osa on siis lihtsalt boonus.

    VastaKustuta
  4. Palusalu aeda näidati ka hiljuti televusseris. Vaasa aiast olen ma ka lugenud.

    VastaKustuta