esmaspäev, 27. august 2012

Ühe lühikese "teekonna" algus

Niisiis, täna tuli mulle kõne Räpina aianduskoolist, et kuna ma sain nii maastikuehituse kui ka aianduse erialale sisse, siis pean valiku tegema. Minu valik oli kohe alguses ikkagi maastikuehitus.
Nüüd siis võtan ka mina lõpuks ette selle "teekonna" mis praegu Tsiilil pooleni on. Eks siis näis kuda mul ka seal läheb.

13 kommentaari:

  1. Õnnitleme! Õpi, õpi hoolega, siis saad kohvi koorega!

    VastaKustuta
  2. Väga tubli!Palju õnne koolilaps!

    VastaKustuta
  3. Tarkus tarviline vara:) Palju, palju õnne koolipoisile!

    VastaKustuta
  4. Suur tänu. Uued teadmised ei jookse kunagi mööda külgi maha. Ma pean nüüd hakkama otsima kust ma seda linaseemneõli saaks. Ma tunnen kuidas viimastel kuudel väsimus on sissepugenud. Ma jätsin kevadel kalamaksaõli tablettide tarbimise ja sellest võiski "kevadväsimus" alguse saada. Aga need ei aidanud mul põlvede kohapealt. linaseemneõli pidi sellepuhul parem olema.

    VastaKustuta
  5. Igavesti lahe! Õnnitlused! Esimene sess on ka ühtlasi viimane puhkuse sess, sealt edasi läheb muudkui tempo üles.
    Ma ei tea, kas meil mingid ajad ka kattuda võiks, sest sessid on erinevatel aegadel. Igal juhul tore!

    Väsimuse koha pealt - söö, mida saab veel puu otsast ja põõsa küljest ja maast. Nojah ja pea siis pausi ka.

    Vaata oma viimase kooli diplom üle, sealt saab midagi äkki üle ka kanda. Väga hea on, kui koolis mõni vaba tund ka on. Muidu on päevad kella 8 st-seitsmeni õhtul.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lahe see on tõesti. Minu esimene sess on 01.10 - 05.10. Ma praegu üritan kusagilt infot saada, et kuidas selle majutusega on. Ma ei tahaks hakata Räpina ja Võru vahet sõitma. Aga number, mis kodukal antud, ei vasta. Ei tea, kas peab vist 1 septembri ära ootama.
      Vaevalt ma viimase kooli diplomilt midagi ülekanda saan. Ma ju lõpetasin ehituse alal selle. Samas parem ongi kui midagi saab ka korrata.
      See et pikad päevad on, ei ole minu jaoks probleem. Seda pole ka eriti palju. Ainuke asi, mida ma enne tähele ei pannud on see, et kirjas on 25 õn praktikat. Ega see nädalates pole? Kas siis praktika kestus kokku on pool aastat? See vist ikka päris nii ei ole.

      Kustuta
    2. Majutus on ühikas. 6 € ööpäev. Maksta tuleb sularahas. Meie olime nooruse tn ühikas. Mõnus. Kahesed toad, üks boks, s.t. kokku 4. Väike köök, söögitegemise riistad olemas, pliit ja potid jms, veekeedukann. Padjad on küll kuklatapjad, need on muidugi vatiinist, aga muidu ela nagu hotellis. Wifi muidugi jne. Kui hinded head, antakse peale jaanuarisessi stippi ka.

      Praktika jaguneb mitme aasta peale ja osa sellest on iseseisev praktika. Praktikume aga on igal sessil ja need on kõige mõnusamad.

      Kustuta
    3. Kindlasti on praktika mõnna. See on alati kosutav vaheldus teooriale. See igas koolis nii.
      Ma lugesin kodukalt ka majutuse kohta, aga mis mind vaevab on see, et kui ma alles 01 oktoober sinna ukse taha lähen, kas siis kohti ikka veel on. Ma selline etteplaneeria ja tahaks nagu kindel olla. Proovisin helistada, no ei vasta praegast keegi.
      Küll ma nende tekkide ja patjadega hakkama saan, peaasi et liiga palav ei ole. Siis ei saa korralikult puhata. Ma arvan, et on kindlasti teisi kellel seda stippi rohkem vaja kui mul. Isegi kui hinded on head.
      Ma selle praktika all mõtlesin, et ega seal see õn vist ei tähenda täis nädalat. Või tähendab? Et kui kool on 6 õppenädalat, kas siis veel lisaks on 10 nädalat praktikat ka? Ei saa olla, kust inimesed selle aja võtavad. Muidu ma oleks heameelega nii pikalt praktikal, aga kust raha tuleb? Ma olen nii planeerinud, et siis õppenädalate jaoks on need säädusega 30 päeva ja siis praktika jaoks korraline puhkus. Aastas on puhkust 28 päeva ja mul on eelmisest aastast veel 6 päeva alles, ma nimelt jätsin. Ei tea kas sellest puhkusest piisab?

      Kustuta
    4. Ei ole nädalad. Esimese aasta aianduspraktikat on 1 nädal 40h ja lisaks iseseisev praktika, siis tuleb juhendaja valida ja teed kodus 3 nädalat e 120h. Mina tegin oma istutusala. On veel igasuguseid valikuid, ntt dendroloogia, siis pildistad ja jälgid u 50 või oli see 100 puud kogu suve jooksul või teed nt multši katseid ja analüüsid tulemusi. Küll aga soovitan kui võimalik järgmisel suvel ka lisanädal rajamispraktikat teha, siis on järgmisel aastal vähem.
      Ühika pärast ära muretse, esiteks jagatakse teid gruppideks, nii et koolis on korraga maastikuehitust 30 inimest. Ühikakohad on kõigile garanteeritud. Lähed kohale ja maksad oma raha ja saad võtmed.

      Kustuta
  6. Oi kui vahva! Palju õnne! Nüüd ma siis tean, kelle poole pöörduda kui aias on abi vaja;)!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks tulevikus ikka aitan. Aga selle rodo asjus, mis teil juba olemas on, saan ka abiks olla. Nimelt, et teile seal ph ära määrata. Või on see juba paigas?

      Kustuta
    2. Ei ole veel paigas, sest me ei suuda endiselt otsustada, kuhu me ta istutame. Tundub aga et peame seda ruttu tegema, et enne külma ära istutada. Ostsime suure koti rodo mulda. Nüüd on vaid vaja koht leida :). Meil ei ole muidugi nii ilusad rodod kui teil. Äkki oskad öelda, kas enne talve võib suure oksa ära lõigata mis juba ostmisel oli, et siis äkki hakkab kevadel madalalt võrseid ajama??

      Kustuta
  7. Aitäh Kiwamiis, et jagad oma toimetamisi. neid on väga tore lugeda ja ka pildi materjal on ilus. Ja edu koolis!

    VastaKustuta