pühapäev, 21. oktoober 2012

Tallinna botaanikaaed keset sügist

Kuigi tervis pole kiita, siis ikkagi otsustasime, et käime täna juba ka seal ära ja korjame siis veel puudu olevaid lehti ja lisaks ka. ikkagi mida rohkem seda uhkem. Alguses vihma ei sadanud, aga vahepeal hakkas siis uduvihma sadama ja jalad said väga märjaks. Aga see meid ei heidutanud. Ka ilmus vahepeal rahvast juurde ja osadel olid kaasas kilekotid kuhu siis korjatud lehed pandud. Mina jäin ikkagi oma süsteemile kindlaks ja võtsin kaasa jälle selle kirjaploki. Sinna on hea kohe lehtede vahele puulehti panna ning kirjutasin ka nime kohe juurde. Ma ei saa aru kuidas seda kilekoti puhul tehakse? Teiseks kilekotis saavad lehed ka ju vigastada. Ka Räpinas ma seda nägin ja mul tekkis siis juba küsimusi sellise kogumisviisi kohta. Minu arvates ei sobi kilekott eriti isegi poest asjade toomiseks, sellepärast ma seljakotiga seda teengi.

Tegin ka mõned pildid siis seal TBA-s.

04

See on punane kask. Pildile saatus ka valge tüvega kask tagapool, hea kontrast.

08

Vahepeal on seal lapidatele kõvasti hagu antud ja uusi põõsaid oli siin seal. Üks uusasunik oli selline huvitavate lehtedega põõsas. Alguses arvasime, et mis imelik kirju lehega põõsas, aga ligemalt uurides siis selgus, et see kirju värvus tekib sellest, et leht keerdub rulli ning lehe pealmine pind on punane ning alumine hall. Hall keeratakse servadest üles ja siis tekibki selline efekt. Tegemist on sale kontpuuga.

09

Siin pilt ligemalt

11

Siin siis “kohustuslik” pilt Sahhalini kirsipuust. Eelmisel aastal tegime ka pilti siit ja selgub, et käisime seal päev hiljem, 23 oktoober. Nagu oleks sättinud kohe samal ajal käima, aga tegelikult on see juhuslik. Aga eelmine aasta oli puul selleks ajaks vähem lehti.

12

Siin on siis tehtud pilt sinna teletorni poole. See aasta on teletorn õnneks pilvedes

Sellel aastal on sügis ikkagi väga soe olnud, aga väga märg. Samas suvi oli ka väga märg ja seda on tunda kohe ka pinnases. See, et soe on, tõestas ka eile öine äike. Oktoobris pole äike enam eriti tavaline ilmastiku nähtus. Aga ilus värviline on vaade ikkagi, hallil taustal eriti. 

4 kommentaari:

  1. See sale kontpuu (Cornus racemosa) on päris huvitav. Inglislene nimi on küll lihtsam - hall kontpuu. Selgub, et peale huvitavate lehtede on sel ka ilmekamad õied kui teistel kontpuudel. Nii, et küll ta varsti ka Sinu aias kasvab. Ma küll tahaks, kui ruumi oleks. Väga ilus udune üldvaade selle punase kirsipuuga. Hea sügisvärviga puid tulekski sügisel osta kui sama sordi isendid erinevalt värvuvad. See ka muidugi ei garanteeri lõpptulemust kasvukohas, kuid tõenäosus erksaks värvumiseks peaks ikka suurem olema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks kunagi ma teen kindlasti neile sinna lodukohta ühe "nurgakese". Ma olen seda ammu mõelnud, lihtsalt veel ei saa seda teha, sest enne tuleb "suur puhastus" teha ja ma tahan sinna ka väikse lombi teha.
      Aga TBA-s oli seal veel kontpuid istutatud, aga need olid seal päris lohus ja seal oli juba täitsa vesine, ei saanud ligi minnagi. Seal isegi kallaku peal maapind lirtsus. Tänavu on vett palju olnud, seda on ikka igalpool näha.

      Kustuta
  2. Ma olen seda kontpuud endale ammu igatsenud, aga pole teda kuskil müügil kohanud. Mine või pistoksa küsima:)
    Ilusaid vaateid oled pildistanud. Tegelikult oleks praegu kõik aiad ilusad, kui inimesed ei mõtleks vaid kevadele.

    VastaKustuta
  3. Peaks uurima jah neilt, et äkki nad siis aitavad. Mul tekkis eile mõte, et ei tea, kas ma saaksin ühe osa praktikast äkki neil teha? Peaks vist kevadel kontakti nendega võtma. Meil on kaks osa, ühe saab teha kusagil aiandis või puukoolis ja teise peab tegema kusagil haljastusfirmas või siis omavalitsuse juures.
    Ma ka siin üksvahe mõtlesin, et peaks järgmine aasta tegema veel erinevatest kohtadest eri aegadel pilte. Mul on siin paras nimekiri kuhu tahaks minna. Aga ajaga on nii nagu on.

    VastaKustuta