neljapäev, 30. aprill 2015

Asi edeneb

See nädal on läinud suhteliselt asiselt. Peale tööd oleme teinud ka korteri peal tööd. Aga aeg läheb siis ikka väga kiiresti. Asjatad seal ja siis korraga avastad, et kell juba 9 läbi.

Alustasime ventilatsioonitorude paigaldamist, et saaksime magamistoas toru ümbruse kinni ehitada ja lage tegema hakata. Otsustasime Uponor süsteemi kasuks, sest seal on natuke vähem tööd ja pole lisatarvikuid vaja. Põlvedel ja kolmikutel ning jätkudel on juba eraldi tihendid küljes. Vaja ainult ühendada. Aga ega nende ühendus väga lihtsalt ei käigi, eriti kui pead lae all võimlema. Jõudu on päris palju tarvis, et need ühendused korralikult kokku saada. Seda on parem teha kahekesi, aga kuna ma olin siis üksinda, siis oli omajagu ühest kohast teise jooksmist ja koputamist. Aga paika said ilusti ja kindlustunne on, et ühendused on korralikud. Metallist süsteemi puhul oleks olnud vaja lõikamist relakaga, siis puurimist ja neetimist ning lõpuks ka veel spetsiaalse teibiga teipimist. Ma ei ole välja arvutanud, aga mul on tunne, et ega see metallist ventilatsioon palju odavam tulegi või kui üldse ongi odavam. Näiteks K-Rautas on küll toru ise natuke odavam, aga põlved ja kolmikud olid ikka omajagu kallimad. Lisaks siis veel needid ja teip ka. Ka on Uponori osad kõik kinnised ja pakitud, aga metallist süsteemi osad lahtiselt. Kuna tegemist on ventilatsiooniga, mitte kanalisatsiooniga, siis omab ka see tähtsust.

Ka toru ümbruse kasti ehitamisel ma ei kasutanud tavalist puit prussi vaid kertopuud. Põhjus selles, et korralikult kuiva puitu on raske saada ja see pole ka eriti palju odavam. Aga kui puit on niiske, siis peaksin seda ladustama ja hoidma mingi aja korteris ning seegi ei tagaks seda, et hiljem ei teki “mängimist”. Kertopuu on aga kihtpuit ja see “mängib” palju väheb. Ka on sellesse lihtsam kruve keerata. Saab kruve servale ligemale keerata ja see ei lõhene kergesti.

01

02

Siin siis pilt kui raam on valmis. Alguses pidin ma osa sellest üksinda ehitama, aga õnneks vahepeal sai Miina appi tulla ja sai natuke “lõbusamalt” asja ehitada.

03

Siin pilt altpoolt. Tegelikult on see raam natuke “ülepingutatud”, aga samas tuleb paremale ka liuguks, mis kinnitub raami külge. Nii ma siis kindluse mõttes tegin väheke tugevama raami.

04

Siin tuleb toru magamistoast ja suundub edasi koridori.

05

Toru tuleb koridorist ning hargneb elutuppa ja kööki. Siin jääb praeguseks paigaldus pooleni, sest pean magamistoaga edasi tegelema.

08

Eile saime veel ka raamile alumise kipsplaadi ära kinnitada. Seda poleks ma üksinda eriti teha suutnud. Aga täna pean ma üksi hakkama saama. Aga siit edasi juba saan ma hakkama ka üksi.

Täna siis plaanis vill raami panna heliisolatsiooniks ja ka küljeplaadid paigaldada. Siis on selle raamiga ühelpool ja saan lage pahteldama hakata ning ka seintega edasi tegeleda.

Ilusaid kevadpühi!!!

3 kommentaari: