kolmapäev, 20. juuni 2012

Kevade lõpp TBA-s I osa

Laupäeva hommikul käisime siis peale Kadrioru lossi parki ka botaanikaaias, aga kuna fotokal sai aku tühjaks, siis ei saanud me pilte teha. Otsustasime siis täna käia veelkord ja ka pilte teha. Ilus oli seal, aga täna oli tuuline, laupäeval oli vaikne ja siis oli parajalt palav.
Õitsejaid jagus seal omajagu. Aga täna õhtul oli seal rodode juures jubedalt sääski. Laupäeval oli hea rahulik. Aga mulle nüüd turgatas, et igakord kui me seal rodode juures käime, siis tegelikult seal polegi kedagi. Millegipärast ei meeldi inimestele seal.
Paljud suured põõsad on saanud see talv kõvasti kahjustada ja nägid suhteliselt rääbakad välja. Loodame, et siis need suvel kosuvad.
Aga heitlehelised rodod olid ka ikka võimsad ja särasid kaugele. Aga siin siis pilte ka:

Samblike poolt liginedes avanes selline vaatepilt laupäeval
Sealsamas säras päikese käes üks noor tamm
Kahtlustan, et see on punase tamme Aurea sort
Sookail õitses ka täiega
Teise nurga alt siis pilt heitlehelistest
Kollane ja jaapani rodo
See on siis kollane rodo ligemalt. Oi seda lõhna mis seal ümbruses hõljus
See on pehme rodo, ilus valgete õitega
Täna siis mööda teed minnes möödusime ühest suurest
põõsast mis õitses metsa all
Rohkem valguse käes olevad põõsad olid väljanägemiselt
kehvad, aga õitsesid. Siin peaks olema smirnovi rodo
ja siis katavba rodo
Siin pilt siis jaapani ja kollasest rodost teiselt poolt
Selline ilus põõsas nimega lõuna rododendron
Kas pole ilus suur õites põõsas?
See on pehme rodo õis
See on see "saar" seal puude all
 kus on ka see roostepruun rododendron
Smirnovi rodo on küll võimas
Üks ilus põõsas piilus meid häbelikult männi tagant
Halli nulu puud
Alpiaed oli ka õites
Ilusad sinise leeklille õied
Veel üks pilt erinevate õitsejatega, lummav vaade
Jeerum, kuis üks liivatee võib õitseda
Ilus kontrast
Siin siis pilt altpoolt vaadates sellele alpiaia kallakule
Tänaseks ma siis lõpetan, sest tukk tuleb vägisi peale ja homme ju tööpäev. Aga ringkäik jätkub siis homme teise osaga.

2 kommentaari:

  1. Mina hindangi rododest liike enam kui sorte, aga eks see ole maitse asi. Nad on palju huvitavamad ja ilusamamd mu meelest kui need uued, veidi juba liiga kunstlikuks aetud õitega sordid. Uutel puudub mu meelest see elegants, mis iseloomustab liike. Eksju, niipalju kui vaatajaid, niipalju ka arvamusi.
    Sa peaksid ühe ringi tegema ka Tartu BA-s. Foto ei anna muidugi edasi kogu pilti, mida silm haarab, aga Tallinna oma jääb Tartule kõvasti alla.

    VastaKustuta
  2. Oma silm on ikka kuningas. Ma plaanin juba aastaid seal Tartu botaanikaias käimist, aga alati kui lõunasse lähme on tuli takkus ja ei jõua. Aga ma ka juba kuhugi kirjutasin, et see aasta puhkuse ajal käime ära. Aga eks tulevikus me ju kolime Tartusse ajutiselt ja siis hakkamegi käima hoopis Tartu omas. Fotod ei anna tõesti ikka seda ilu mida silmaga näed.
    Eks nende rododega on nii ja naa. Osa liike on ilusad ja huvitavad, aga osa mitte nii väga. Mulle meeldivad nii liigid kui ka sordid. Liike me muretsema ka, aga enne tuleb tegeleda nendega mis rõdul on. Mulle nendest liikidest meeldivad just madalad ja tihedad nagu see roostepruun seal botaanikaaias.
    Tallinna botaanikaed eristub Tartu omast avaruse poolest ja seal saab omamoodi vaateid nautida mida ma arvan, et Tartu omas ei saa. Aga ega polegi ju õige neid vastandada vaid hoopis need täiendavad teineteist. Ja lisaks siis tuleks käija veel parkides nagu näiteks Luua. Seal on jälle omamoodi asjad seatud. Aga kui ma vahel Tallinna aias käin siis on mõne koha peal näha, et natuke rohkem hoolitsevat kätt oleks vaja, aga ma saan ka neist aru, neil ju ilmatuma suur territoorium. Igalepoole lihtsalt koguaeg ei jõua. Aga ongi vahel hea vaadata kuidas siis mõned taimed natuke omasoodu kasvavad.

    VastaKustuta