pühapäev, 22. september 2013

Suvelõpu tegemised Pärnal

Sai siis seoses kooliga mindud lõunasse juba laupäeval ja pühapäeval siis sai seal asjatatud. Sai siin ostetud tulevase istutusala jaoks ka taimi. Kuna koht kuhu nad lähevad, ei ole veel valmis, siis otsutasin, et ma istutan taimed suuremasse potti ning kaevan talveks maasse. Siis ei ole probleemi kevadel kui ma hiljaks jään istutamisega ja taimed saavad ka sügisel veel oma juuri ajada. Nüüd siis on vaja ehitada raam varjutuskanga jaoks.

Lisaks istutasin ka rodoaeda mustika põõsa, mille Tiilt sain. Nüüd on ta seltsiliseks teisele põõsale, mis ka Tiilt saadud. Ka sai natuke niisama ringi vaadatud.

Kuna koolipäevad olid pikad, siis enne laupäeva ma Pärnale ei saanud ja tänu sellele, siis ka oli mul juba kiire. Ka see, et ma juba laupäeval ära Tallinna tulin, lisas tempot. Laupäeval sai siis taimi jagatud ja ka veel potte maasse kaevatud. Aga osa plaanitud tegemisi jäi jälle tegemata. Eks osa saab siis oktoobris veel teha.

005

Sinna haagise asemel, sissesõidutee serva istutasin ma võsund kontpuu ´Cardinal´ taimi ja nende ette siberi kontpuu ´Kesselringii´ taimed.

015

Kiiruga sai tehtud ajutine peenar, kuhu sai istutatud helmikpöörised ja särav päevakübar ´Goldstrum´ jagatud taimed. Järgmine kevad peaks tegema kuhugi ühe korraliku peenra, kus saab siis hoida taimi ajutiselt. Aga eks näis, kas aega on. Tegemist on palju.

028

Vot sihuke pilt. Siin on raske aru saada, et mis siin toimub. Siin ka ajutine olukord. Nimelt on siin harilik kadakas ´Meyer´ ja harilik kuusk ´Ohlendorffii´ taimed kes istutatakse järgmine kevad õigesse kohta. Ja nende taga ootab siis tööpõld. Eks nüüd oktoobris ja novembris saab tegeleda “puhastamisega” ja kaevamisega.

035

Siin siis peenar mis sai talvitumiseks rajatud. Paar taime ma ka istutasin ilma potita maasse, sest ei leidnud parajat potti. See pilt on tehtud pühapäeval, siis polnud veel osa taimi paigas. Lauba tule sinna lisa.

040

Tiilt saadud kukeharjad õitsesivad ilusti.

041

Kukeharjad ligemalt.

048

Rodoaeda sai istutatud ka veel kaks Meserva iileksi taime. Üks ´Blue Angel´ (paremal) ja teine ´Blue Prince´ (keskel).

055

´Falling Snow´ on peale ümberistutamist väga hoogu sattunud.

056

Siin pilt ´Falling Snow´ ühest võrse otsast. Lausa kuus õiepunga.

059

PJM Elite taimed ka juba värvuvad. Siin vist peab natuke midagi ringi tegema, ilus känd on juba ära “kadunud”. Paistab, et rododele see koht sobib ja nad kasvavad tublisti.

063

Siin on veel natuke kändu näha. Kännu taga kasvab ´Blutopia´.

064

´Blutopial´ on ka õiepungi rohkelt, aga kas need ka talve üleelavad? Eks ole näha.

067

Lisaks Tii käest saadud mustika taimele sai veel istutatud kaks mustika taime ´North Country`. Mustikatega on mul ka oma plaan. Aga sellest kunagi tulevikus.

071

See pilt on tehtud laupäeva õhtul. Kuna kell oli palju ja videvik käes, siis aparaat streikis. Proovisin välguga, aga pilt ei ole päris see. Tegelikult nii pime ka veel polnud, aga huvitavalt tulid värvid siin välja.

073

Siin pilt ilma välguta. Nüüd on see jälle udune. Kokku sai “krabatud” kadakaid, kukerpuid ja mände. Selle kohapeal on meil suhteliselt liivane ja kuiv pinnas ja sinna kadakad, männid ja kukerpuud sobivad. Lisaks ka siis teatud liiki kõrrelised.

Rohkem pilte ja ka juttu ei tule. Jälle oli kiire ja osa tegemisi jäi tegemata. Järgmine käik saab olema oktoobris ja loodame, et siis veel lumi maas pole.

4 kommentaari:

  1. Su aia sügisvärvid on imeilusad, küll on hea, et seal Pärnal nii palju puid on.
    Kas see paekivimüür sinnakanti üldse sobib, äkki oleks mõttekam maakivile mõelda.
    Koolilugusid loen naudinguga, saate ikka palju juurde, nii tarkust kui oskust.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Seda tõesti, et puid seal on. Paekivi ma mõtlen ma rohkem õppimise mõistes kasutada. Aga jääva müürina nii ehk naa peab kohalikku materjali kasutama.

      Kustuta
  2. Koht on tõepoolest väga ilus ja metsa värvumine sügisel ... Sa oled hullusti tööd rabanud ja kui ma seda tööjärge vaatasin, kogu see juurimise värk ... minu lugupidamine. Hull Aednik :D

    Rodod lähevad ka aina kaunimaks ja suuremaks. Võib olla peaks ülejärgmise aalujate kokkutuleku sinu metsas tegema? :)

    VastaKustuta
  3. Mets, me just selle koha valisime ka, et oleks metsa ümber. Mina lõunast pärit inimesena, ei taha põllu peale elada. Väidetavalt pidi olema Lõuna-Eestlastel "kiiks", et nad ei taha lagedal elada ja Põhja-Eestlased jällegi ei taha eriti metsas elada. Aga minu arvamus on see, et see on pigem inimeses personaalselt kinni, mitte selles kust ta pärit on. Aga puud värvud ilusti ka siin Pirital. Ma pole pilte teinud, sest fotokas ei ole vist päris korras ja jamamist on palju.
    See, et ma hull olen, seda ma tean ammu. Ega ma muidu töödes ka eriti paigal püsi. Mäletan kuda mu kunagi esimeses töökohas vanemad töölised ikka korrutasid, et puhka ka, ega töö jänes pole, et eest ära jookseb. Ma lihtsalt olen selline, pean midagi teha saama. Nüüd tööväli nii suur, et teeks kuis jõuaks.
    Ma arvan, et üks paari kolme aastapärast on paras juba rodoaeda ka näidata. Järgmisel aastal ei ole see veel nii valmis ja taimed ka veel nii suured pole. Ma arvan, et kui meil õnnestub järgmine aasta korter maha müüa ja ligemale kolida, siis hakkavad ka asjad kiiremini liikuma. Siis võib küll külaskäike teha. Praegu on endalgi sinna kohale saamine paras tegu.

    VastaKustuta