laupäev, 20. oktoober 2012

Esimene koolinädal

Niisiis, tervitus, mina olen nüüd siis tagasi. oli kiire ja huvitav nädal ning paras vaheldus argielule.
Ilmaga meil just kõige paremini ei läinud, aga päikest nägime ikka ka.
Mina hakkasin siis eelmine pähapäev hommikul kella poole üheteist ajal liikuma, et jõuaks ka Pärnal midagi ära teha. Aga ega ma seal väga palju teha ei jõudnud, sest vara läks pimedaks ja ma jõudsin alles kusagil kahe paiku sinna. Aga seal sai siis "võrgustatud" õunapuud, et need kellegile "magustoiduke" ei saaks. Üksinda oli nende võrkudega paras tegu mässata. Lisaks siis sai rajatud üks vaarika peenar kuhu sai Pollist saadud Alvi taimed. Lisaks siis sai veel natuke ettevalmistatud teist peenart, et siis jõuaks peale kooli veel teise peenra ka ära teha. Aga juba natuke peale poolt seitset läks pimedaks ja pidin seal lõpetama.
Esmaspäeval siis olin hommikul Räpinast platsis. Üldsielt võib öelda, et läks hästi, aga kahel viimasel päeval vedas natuke viltu. Nimelt sain ma kusagilt viiruse ja juba neljapäeval oli kurk kare ning õhtal läks ka nina vesiseks. Reedel oli päris hull, pea valutas koledalt ja nina oli väga vesine. Lisaks oli siis meil veel reedel test taimekaitses ja sellega läks nii nagu läks. Hinde sain küll 4+, aga ise ma rahule ei jäänud. Aga väga raske oli mõelda selle enesetundega.
Kuna mul jäi natuke vabaaega peale seda üle, siis läksin kohe apteeki ja sõin Paramaxi, läks palju paremaks kohe. Eks veri oli vist mul sees juba sültjas.
Aga see tempo oli seal küll "vinge". Jooksime mööda maja ringi ja kuna mina kippusin veel peale tunnilõppu mõnda õpetajat "kummitama" oma küsimustega, siis õnnestus mõnda tundi ka hiljaks jääda. Aga ünneks mitte palju.
Ilmaga sattus ikka ka nii, et kui me välja läksime, siis oli sombune ja sadas vihma ning kui siis klassi tulime ja seal istusime ilmus ka lõpuks päike välja. Aga reedel oli väga ilus ilm, päike paistis ja viimastel tundidel me kõndisime mööda Räpina mõisaparki ning aeda ringi ning mina küll nautisin seda. Lisaks siis sain veel osadele küsimustele vastuseid.
oli ka üks aine, mis mulle ikka parajalt ülejõu käis, see oli pärja tegemine paju okstest ja elupuu okstest. No ma seal "ragistasin" nii, et vähe ja mul neid oksi ikka läks omajagu. Sain ka villid ühe käepeale. Ma pole ikka väga kaua kättele ville saanud, aga pärja tegemisega nüüd sain. Müstika. Aga see eest sai nalja ka, teistele pakkus see palju naerda kui ma seal pusisin ja materdasin. Aga see just tegigi minu jaoks natuke paremaks asja. Ma oleks rohkem aega tahtnud ja eeltööd ka oleks tahtnud teha. Järgmine pärg pidi olema põhust, loodan, et see on vast kergem.
Lisaks siis on mul nüüd ülesanne herbaarium teha puittaimede lehtedest. Sellega on meil küll kiire, lehti ju väga kauaks enam pole. Ma siin pean lähipäevil TBA-d "puistama" minema.
Üks keeruline asi on veel see, et peame värvide spektrid ise egema. See saab ka üks paras "mökerdamise" töö olema. Aga küll ma hakkama saan.
Aga küsimusi mul jagus ja ma ikka päris palju vahel pommitasin küsimustega. Ma vist päris tavapärane õpilane polnud, sest ma olin vahel peaaegu ainuke kes siis kaasa rääkis ja "tüütas" õpetajat. Aga õnneks keegi veel õppejõududest nii kurjaks ei saanud, et mulle midagi ütles. Aga võib olla mõnele isegi see meeldis, ei tea. Mulle öeldigi kaasõpilaste poolt, et näe on üks aine, kus mina kaasa ei saa rääkida, see oligi see "pärjavärk".
Tegemist mul nüüd jagub ja peab ka neid ladina keelseid nimesid õppima ja ka eesti keelseid õppima. Lisaks peab mulda varuma ja ka aiaplaani tegema. Kahju ainult, et nii hilja peale see asi sai. Septembri lõpp oleks sess palju parem olnud.
Aga väga tore ja huvitav oli. Jään huviga ootama järgmist sessi, kuigi kahjuks nüüd peab kaks järgmist sessi siseruumides passima. Aga pole hullu, kevadel saab jälle välja.

Aga mulle tuli meelde, et ma unustasin siis ka sellest kirjutada, et ma ju reedel käisin ka Pärnal. Ma va "poolearuline" ei saanud ju kuidagi otse Tallinna sõita nagu teised tegid. Mina neelasin siis veel ühe Paramaxi sisse ja põrutasin Pärnale. Niipalju oli tablettidest kasu, et palaviku võttis ära ja peavalust sain ka lahti. Aga põnts oli see, et ma pidin ajapuudusel poest mulda ostma. Õnneks oli ale ja sain siis odavamalt hakkama. Lisaks selgus siis, et veetase oli selle 5 päevaga oma 40-50cm tõusnus. See auk, kust ma pühapäeval veel mulda sain oli nüüd vee all. Aga nüüd oli vähemalt vesi ligidalt võtta.
Jõudsin siis selle pooleteist tunniga seal teise peenra ka ära teha ja siis Novokitaivska taimed ka ära istutada. tegelikult jäi veel kolmas sort ka, aga need ma siis jätsin novembri alguseks, äkki veab. Aga kui ei vea siis kahju pole ka suur. lihtsalt pimedas pole võimalik Pärnal eriti midagi teha.
Nüüd siis põen vaikselt ja üritan ka kooliasjadega algust teha.

4 kommentaari:

  1. Et siis nagu karu meepoti kallal:)

    No ma usun, et aina huvitavamaks läheb.

    VastaKustuta
  2. Midagi taolist jah, ma sain ikka paljudele küsimustele vastuseid. Aga eks õpetajad vist ohkavad kergendatult, et minutaolisi meie grupis vähe on. Meil olevat tavapärasest suurem grupp ja kui neid minu taolisi siis veel rohkem oleks... Samas ma hoian ka palju asju pärastiseks, ma küsin tunnis selliseid asju, mis teistele ka kasulik on. Osa asju, mis mulle ainult huvi pakuvad, küsin hiljem kahesilma all. Aga kohati on tunda, et mõnedel teatud asjade puhul huvi nii suur pole kui mul.

    VastaKustuta
  3. Ma ootasin niii suure huviga seda sinu esimest koolinädalat:) Lohutuseks nii palju, et järgmisel aastal on sessid juba parematel aegadel :) Küllap on õpetajad igasuguseid õpilasi näinud ja ole muidugi nagu karu meepoti kallal :)
    Kui hakkad lehti koguma - minu soovitus - korja lehed ja pane paksude raamatute või ajakirjade vahele nii, et puuleht jääb 2 ajalehetüki vahele ja siis 1.nädalal vaheta iga päev. Närtsitada pole neid mõtet, ma proovisin. See töötab kõige paremini. Ajalehed imavad niiskuse kohe sisse ja vahel pole ka hullu kui vihma ajal korjad. Sul pole tõesti palju aega jäänud.

    Et sa ka Pärnal jõudsid rassida, see on tubli! Küll see tõbi ka järele annab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Me korjasime juba palju lehti Räpinas kooli aiast ja mõisapargist. Lihtsalt on üksikuid lehekujusid ja servi, mis nüüd veel vaja leida. Räpinas panin ma lehed kirjaploki lehtede vahele ja seal need juba õhtuks olid palju kuivemad. Ajalehti polnud kusagilt seal võtta, ma muidu otsisin ka. Aga plokk ajas ka asja ära, aga sai kannatada. pole hullu, seal lehti jagub küllaga.

      Kustuta