esmaspäev, 11. juuni 2012

Minu üks eeskuju

Mõtlesin et ma siis panen üles ühe eeskuju. See on siis leht, mida ma aegajalt jälgin ja pilte vaadates ahhetan. Seal on häid kirjeldusi ja ka Soome rodosordid. Mäletan, et ma ütlesin kusagil, et Tigersdedt on Soome rodo, aga mulle öeldi, et mitte. Ma ei hakanud vaidlema, aga palun öelge keegi, et kas ma eksin või mitte. Mina olen aru saanud, et see on ikkagi Soomes aretatud sort.
See leht on siin: www.rhodogarden.com
Ma arvan, et enamus on vast sinna lehele juba sattunud, aga äkki keegi kes pole veel sinna trehvanud.

6 kommentaari:

  1. Jah, olen ka selle lehega juba varem tutvunud. Mõtlesin isegi, et tore oleks seda näha, kuigi tal avalikke külastusi ei toimu. Nüüd aga on tegelikult ka Eestis juba rodoaedu ja rodometsasid, mida võimalik külastada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks ta ole jah, et tegelikkuses neid kohti kus saaks rodosid vaatamas käija on väga vähe. Mulle meeldib see metsaaed just sellepärast, et see on loodusesse hästi sobitatud.
      Mõtlesin siin mingi moment, et käiks ära kunagi ka Mustilas. Aga kui aus olla siis on raske aega leida selle jaoks.
      Vaikselt neid rodoaedu küll tekib, aga ega eriti kuhugi ju ligi ei pääse. Ma just siin mõtlesin, et kui kahju, et Mihkel Saar ei korralda kasvõi tasulist külastust oma rodoaeda.
      Ainukesed kohad on Tallinna ja Tartu botaanikaaiad, aga Tallinnas vähemasti on see valik suhteliselt väike. Loomaias on veel käimata. Tartu botaanika aias ka. Aga Kadrioru jaapani aiaga läheb veel kaua enne kui seal rodod mingit suuremat pilti näitama hakkavad.
      Kas seal Räpina pargis pidi ka rodosid vist olema.

      Kustuta
    2. Räpinas on rodosid küll, ma võin sinu jaoks uurida ja kui sa äkki Mihkel Saarega hästi räägid või leiad soovitaja, siis pääsed ehk vaatama ka.

      Kustuta
  2. Kas need rodod seal Räpinas on kusagil "kinnises" aias või on need seal pargis kus saab igaüks neid kaemas käija? Vaevalt ma M.Saare juurde löögile pääsen, ma pole ju mingi "eriline" tegelane ja ega ta taha ka vist naabrite pärast seal eriti külalisi vasta võtta. Ma olen selline "tegelane" ka kes eriti ise peale ei tüki. Aga ta võiks selle rodopäeva seal oma aias teha. See aasta ma sattusin juhuslikult just sellel päeval sinna, ta küll rääkis seal, aga kuulajaid eriti polnud. Eelmine aasta oli hoopis teine pilt. Ma mõtlesin, et siis räägin temaga pärast, aga siis tuli sinna keegi tuttav väljamaalt ja siis ta hakkas hoopis temaga juttu ajam. Ma siis loobusin ootamast ja võtsin kaasa ühe lepalehise kletra ning lahkusin. Eks ma saan temast aru ka, tal on kindlasti neid tahtjaid seal küllaga. Aga vähemalt ta ikka aegajalt avaldab pilte meedias. Nüüd tekkis mul hoopis küsimus, et kas tal ka äkki miski blogi või on tal siis see facbooki konto, kus äkki on ka pilte. peaks otsima.

    VastaKustuta
  3. Räpina rodode all on ilmselt mõeldud mõisaprargi rodopeenart. See on vana ja õitseb kevadeti kaunilt. Juurde on tehtud ka uuemad peernad, kus paar aastat tagasi olid veel noored, värskelt istutatud taimed. Peenrad paiknevad mõisahoone ees olevas pargiosas. Turbapeenar on ka pargivahi maja kõrval, ehk teisisõnu aianduskooli ees. Kõik on avalikkusele valla ja hästi juurdepääsetavad. Aianduskoolis käinuna ja Räpinas elanuna pean seda linnakest üheks armsamaks paigaks Eestis. Väga eriline värin poeb hinge kui tulla Tartu poolt ja esimesed majad ja mõisapark üle paisjärve paistma hakkavad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Käisime ka Räpina mõisahoone ees olevas pargis ja seal on osa rodosid vanemaid, aga osa alles väikesed ja uued.
      Räpina on tõesti ilus väike linn. Käime vahel seal, sest õepere elab seal. Mulle meeldib ka, et Räpina on hoolitsetud välimusega linn. Kontrastiks sai käidud üle pika aja ka Valgas ja kuigi seal on ka asi natuke paremuse poole läinud, siis ikkagi on seal palju sellist räämas vaadet.

      Kustuta