reede, 17. august 2012

Ellamaa

Sai siis ka ükskord käidud seal Nurga puukooli aianduspäevadel. Tavaliselt ei ole mul sellel ajal puhkust olnud ja siis pole ma sinna päevadele jõudnud. Aga see aasta siis oli mul veel puhkus ja ma juba varem otsustasin, et kindlasti käin seal ära.
Kuna ma jõudsin natuke varem kohale, siis "kakerdasin" ka natuke seal eesosas ringi. Neil oli seal ka rodosid, mida võiks kaaluda, aga kuna ma tegin otsuse, et selleks aastaks rododest aitab ja sügisel keskendume puudele, siis ma tegin südame kõvaks ja ei andnud ahvatlusele alla.
Kella kaheteist ajal sai mindud kuulama loengut. Sealt sai ka midagi kõrvataha pandud ja oli lihtsalt huvitav kuulata teiste arvamusi ja muresid. Vahepeal siis kui müüad olid õlevaadatud läksin vaatama Ellamaa arboreetumit, sest seda ma tahtsin kõige rohkem näha. Ja oli mida vaadata, valik on neil tõesti suur ja aed ala on suur ja ilus. Mulle meeldib ka see, et nad on sobitanud arboreetumi loodusega ja pole seda sidet loodusega ära kaotanud. Rodopeenar oli ka neil päris pikk ja sorte päris palju. paistis, et neil ka see rodode ala ei ole veel väga kaua olnud ja sain hiljem teada, et see on tõesti oma 5-6 aastat vana. Mis mulle rodode juures natuke silma hakkas oli see palissaad piire. Mulle isiklikult need eriti ei meeldi, aga see ju rohkem maitse asi. Mina "topiks" sinna puunotte ja palke. Rodode vastas oli aga metsaalune, mis mulle eriti meeldis. Seal oli alles jäetud vanad kännud ja siis sõnajalgu istutatud gruppidena. Mulle see väga meeldis.
Seal metsa all oli kuidagi rahustav ja mõnus jalutada. Metsa alune õhk oli mõnusalt jahe ja niiske.
Kui me puhkuse ajal Räpinas käisime, siis oli ka seal pargis mõnus puude varjus jalutada.
See on suur töö, mis seal metsa all on ära tehtud, et rajada selline suurepärane aed. Sügav kummardus neile. Minul seisab osaliselt midagi taolist ees ja teoksil. Kunagi peaks neile lihtsalt nädalavahetusel külla minema, et siis juttu puhuda ja midagi tarka ka äkki kõrvataha panna. Ei tea, kas neil aega ka selle jaoks on? Täna oli seal kõva "siblimine" ja siis on raske "löögile" pääseda.
Lõppeks siis hakkasin minekule end sättima ja ostsin kaasa kollase männi ja kolm alpi seedermänni taime. Kui me Järvseljale käisime, siis selgus, et kollane mänd oli otsas ja Nurga puukoolist oli seda saada ning see oli plaanis ka osta. Alpi seedermännid oli plaanis kunagi osta, aga mitte seekord, aga kui juba seal olime, siis ostsin ka need ära. Hinnad olid ka soodsad.
Oli väga tore ja asjalik päev ning kindlasti ka tulevikus lähen sinna. Jõudu ja jaksu neile.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar